Ter­mi­ne

Abstract: I will survey recent progress on the asymptotic geometry of the Hitchin metric on the moduli space of Higgs bundles. Gravitational instantons are complete 4-dimensional hyperkähler manifolds with square-integrable curvature tensor. I will address the question whether all gravitational instantons (of type ALG) can be obtained as Hitchin moduli spaces. This is all based on joint work with Fredrickson, Mazzeo and Swoboda. Bei Interesse an…

Mehr erfahren

Pro­mo­ti­on Fre­de­ric Heihoff

Analysis of taxis processes in markedly irregular frameworks

Mehr erfahren

Abstract: tba Bei Interesse an einer online-Teilnahme (sei es regelmäßig oder auch nur an einem bestimmten Vortrag) bitten wir vorab mit Tobias Weich Kontakt aufzunehmen, damit der Teilnahmelink geteilt werden kann.

Mehr erfahren

Abstract: tba Bei Interesse an einer online-Teilnahme (sei es regelmäßig oder auch nur an einem bestimmten Vortrag) bitten wir vorab mit Tobias Weich Kontakt aufzunehmen, damit der Teilnahmelink geteilt werden kann.

Mehr erfahren

Title: Stably free cancellation for orders Abstract: A ring has the stably free cancellation property if every stably free module is free. We will discuss this property for orders in semisimple algebras and show how the question of whether an order has this property can be answered algorithmically. As an application we obtain new cancellation results for integral groups rings. This is joint work…

Mehr erfahren

SFB Kol­lo­qui­um 09.01.2026

Am 09. Januar 2026 findet am Institut für Mathematik das Kolloquium des SFB-TRR 358 statt. Die Vortragende ist Prof. Petra Schwer (Heidelberg).

Mehr erfahren

Abstract: tba Bei Interesse an einer online-Teilnahme (sei es regelmäßig oder auch nur an einem bestimmten Vortrag) bitten wir vorab mit Tobias Weich Kontakt aufzunehmen, damit der Teilnahmelink geteilt werden kann.

Mehr erfahren

Abstract:In this presentation I examine the role/s of (Generative) Artificial Intelligence (AI) in mathematics education. By connecting knowledge of learning and teaching mathematics with the possibilities of AI, (it is argued that) we can enhance mathematics learning and teaching. In this, AI may serve as a tool, providing insights into the processes of mathematics learning (e.g., learning analytics) and/or as an actor, actively supporting…

Mehr erfahren

Abstract: tba Bei Interesse an einer online-Teilnahme (sei es regelmäßig oder auch nur an einem bestimmten Vortrag) bitten wir vorab mit Tobias Weich Kontakt aufzunehmen, damit der Teilnahmelink geteilt werden kann.

Mehr erfahren